čtvrtek 23. října 2014

E-kniha Esej o tragédii

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

∞Esej o tragédii (E-kniha)


Esej o tragédiiOriginální název: The tragedy paper
Český název: Esej o tragédii
Autor: Elizabeth LaBanová
Překladatel: Štěpán Hnyk
Nakladatelství: Host
Žánr: YA, Romantika 
Počet stran: 288
Rok vydání: 2014
Série: -
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Anotace:
Tim Macbeth, sedmnáctiletý albín, nedávno přestoupil na prestižní Irvingovu školu, jejíž motto zní: „Vejdi, přítele najdi a přítelem se staň“. Přítel je ale to poslední, co Tim hledá — doufá jen, že absolvuje poslední ročník, aniž by vzbudil příliš pozornosti. Navzdory své snaze zůstat nenápadný se však zamiluje do hvězdy ročníku Vanessy, přítelkyně nejoblíbenějšího studenta na škole. K Timovu překvapení Vanessa jeho lásku opětuje, zároveň ale ví, že pokud jejich cit vyjde najevo, doplatí na to ztrátou svého společenského postavení. Tim a Vanessa svůj vztah tají, a navíc se musejí vypořádat s esejem o tragédii — závěrečnou prací, kterou zadává nejpřísnější učitel na škole.
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

"Někdy je těžké, ba dokonce nemožné odhadnout, jakou relevanci bude rozhodnutí mít, dokud není po všem."
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Můj názor:
Bylo to, jako kdybych četla Romeo a Julii... Kniha se mi celkově líbila, ze začátku to bylo takový... no, moc pomalý. Duncan mi nebyl moc sympatickej, ale asi proto, že mě nejvíce zaujal ten příběh od Tima. Byla jsem úplně fascinována slovy, větami v té knize... Vím, že kdyby to nebyla e-kniha ale kniha, bylo by to lepší. Jsem ráda, že jsem si vybrala právě tuto knihu. Knihu doporučuju, ale myslím si, že jsem jedna z mála těch, který knihu přečetli až teď. 


∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
''Vejdi, přítele najdi a přítelem se staň.,,

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Úryvek :
Milý Duncane,
když mi řekli, že budeš bydlet v tomhle pokoji, skoro jsem tomu nemohl uvěřit. Nejspíš už víš, co se chystám říct, ale stejně ti to řeknu. Je důležité, abys věděl, proč a jak se všechno přesně událo. Někdo to vědět musí; někdo by možná mohl ty informace využít a neudělat stejnou chybu jako já. Možná. Nevím.

Musím ti říct jednu důležitou věc — a vsadím se o cokoli, že to, co ti tady zanechám, jsi určitě nečekal: ta slova, hudba, příčina mého neštěstí, stejně jako tvoje domnělá nebo skutečná role v tom všem, 
to všechno ti poslouží mnohem líp, než by ses kdy nadál.
V podstatě ti dávám ten nejlepší dárek. Ten nejlepší poklad, jaký sis mohl přát. Dávám ti materiál pro tvůj esej o tragédii.
S pozdravem
Tim
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞



Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Host 

DĚJ: 5/5



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za váš názor,rady,tipy atd.! :)