neděle 14. prosince 2014

Hunger Games: Vražedná pomsta - Suzzane Collins

 HUNGER GAMES – Vražedná pomstaOriginální název: Hunger Games
Český název: Hunger Games: Vražedná pomsta
Autor: Suzanne Collins
Překladatel: Zdík Dušek
Nakladatelství: Fragment
Žánr: YA, Sci-fi, Thriller
Počet stran: 336
Rok vydání: 2010/2014
Série: Hunger Games
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞



Anotace:
Jmenuji se Katniss Everdeenová a zvítězila jsem v posledních Hladových hrách.
Strhující příběh lásky a touhy po přežití ve světě plném útlaku a nesvobody pokračuje!
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných...
Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí nebo se plamínek vzpoury rozhoří naplno?
Druhý díl světového knižního bestselleru.
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
"Jak to myslíte? Jaký vyšší cíl?" ptám se.
"Přesvědč mě," říká. Odkládá ubrousek na stůl a zvedá svou knihu. Nesleduji ho, jak odchází ke dveřím, takže sebou překvapeně trhnu, když mi náhle zašeptá do ucha. "Mimochodem, vím o tom polibku." Pak se za ním s klapnutím zavírají dveře.
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Můj názor:
Druhý díl mě bavil  o něco málo víc než jednička... Bohužel na začátku jsem si myslela, že knihu odložím a přečtu si jí, až nebude fakt co číst, protože ten začátek byl  nudně zdlouhavý... Kniha se mi o mnoho lépe četla, když nastoupili do arény, kde se děj opravdu pohl ku předu a já jsem tím pádem neodložila knihu ani na minutu! Opět čtivý a po tom zdlouhavém začátku musím uznat, propracovaný děj. Děj se mi zdál dokonale promyšlený, zdál se mi, že není úplně stejnej jako aréna v jedničce... Všechno se mi to tam zdálo jiný - ať už postavy, tak děj. Jak nastoupili do arény, tak jsem hltala každé slovo a někdy jsem dokonce četla se zatajeným dechem a čekala, co se bude dít.Vlastně ani nevím, co jsem od knihy čekala... Čekala jsem od ní cokoliv...
Nedokázala jsem si představit, jak to bude pokračovat a proto mě velice zajímalo, jak se s tím vším Katniss
s Peetou vypořádají, jak to bude probíhat.... Popravdě, myslela jsem si, že už vůbec do arény nepůjdou a budou trénovat další splátce a pak se do toho nějak přimíchají... Ale dopadlo to trošičku jinak. Příběh je opět z pohledu Katniss a vlastně začíná tam, kde v Aréně smrti skončil. Vražedná pomsta je jednoduše fantasticky napsaná kniha. První část byla sice utrpení, ale dalo se to překousnout.  Opět dokonalý styl psaní, nádherně propracovaný děj. Kniha byla opět velice čtivá a čtenář se najednou ocitl na 50té stránce a ani nevěděl jak. Jsem pevně rozhodnuta, že toto je moje nejoblíbenější série (Než se najde nějaká jiná, která mě uchvátí ještě víc, než tato). Tato dystopie mě vždy velice rychle vtáhne do děje a nechce mě pustit do reality. Jako v minulém díle to ve mě vyvolávalo smíšené pocity - strach, úzkost, radost, napětí, legrace, smutek, vztek. Peeta se mi zdál více sympatičtější, Hurikán méně... U Katniss se nic nezměnilo... Stále ta normální holka, které se nemusí vše povést.
Jednou větou; Tato kniha je velice povedená a já jsem jejím věrným fanouškem!
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
"Ne!" křičím a vrhám se kupředu. Je příliš pozdě na to, abych zabránila dalšímu švihnutí, a instinktivně vím, že nebudu mít ani sílu, abych úder zablokovala. Místo toho skáču před Hurikána. Zvedám paže, abych co nejvíc ochránila jeho zmlácené tělo, takže nemám čím odvrátit ránu. Bič mě zasahuje plnou rychlostí přes levou tvář.
∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Úryvek :
„Dámy a pánové, nechť sedmdesáté páté Hladové hry započnou!“ zaburácí hlas Claudia Templesmithe, hlasatele Hladových her. Mám necelou minutu, abych se zorientovala. Pak zazní gong a splátci budou moct sestoupit z kovových plošin. Jenže kam?
Nedokážu pořádně uvažovat. Hlavou mi pořád víří obraz zbitého a zkrvaveného Cinny. Kde je teď? Co s ním dělají? Mučí ho? Popravují ho? Mění ho v avoxe? Ten útok byl zjevně naplánován tak, aby mě zasáhl, stejně jako Dariova přítomnost na našem patře. A skutečně mě to vykolejilo. Mám sto chutí se tupě zhroutit k zemi. To ale nesmím udělat, zvlášť poté, co jsem právě spatřila. Musím být silná. Dlužím to Cinnovi, který riskoval všechno, aby zhatil záměry prezidenta Snowa a změnil mé svatební hedvábné šaty v kostým reprodrozda. A dlužím to povstalcům, kteří – povzbuzení Cinnovým trikem – možná v tuhle chvíli bojují proti Kapitolu. Odmítnutí hrát podle kapitolských pravidel bude mým posledním buřičským činem. Proto tedy tisknu zuby pevně k sobě a nutím se do soustředění.
Kde jsem? Pořád se nedokážu zorientovat. Kde jsem?! Neoblomně od sebe požaduji odpověď a okolní svět se pomalu zaostřuje. Modrá voda. Růžové nebe. Žhavé slunce. Ano, tamhle je Roh hojnosti z třpytivého zlata, asi tak čtyřicet metrů ode mě. Zprvu to vypadá, že spočívá na kulatém ostrově, ale při bližším pohledu z domnělého ostrova odstupují pruhy souše jako paprsky kola. Odhaduji, že jich je deset až dvanáct a jsou stejně daleko od sebe. Mezi nimi je voda. Voda a splátci.

3 komentáře:

  1. Začínám si myslet, že jsem jeden z mála lidí, které více bavila jednička, než dvojka. :D Neber mě špatně, i dvojka byla dokonalá, ale prostě se to nevyrovanalo pocitům, které jsem prožívala při čtení dílu prvního.
    Moc pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  2. Mě bavily první dva díly asi stejně a neumím říct, který mám radši.. Oba se mi vážně moc líbily.. Akorát teda já mám radši Hurikána než Peetu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tes se na trojku... :)
    blog.knigy.cz

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za váš názor,rady,tipy atd.! :)